alle informatie via één systeem vastleggen en onderhouden

Minder werk meer inzicht!

In het B2B segment doen bedrijven zaken met bedrijven en de medewerkers van die bedrijven doen zaken namens de bedrijven met elkaar. Bij grotere bedrijven zijn er veel meer functies en contactpersonen die een rol spelen in het zakendoen. Werk je zelf bij een grotere organisatie die veel zaken doet met andere grotere bedrijven dan blijken er heel wat contacten met de klant(en) te zijn met meerdere collega’s van jouw organisatie en met de medewerkers  van de klant(en).

Denk aan verschillende in- & verkopers voor verschillende productlijnen, debiteurenbeheer en crediteurenbeheer, officemedewerkers voor het plannen van overleg, projectleiders, verkoop binnendienst een eventuele helpdesk, etc. etc. Dit kan ieder voor zich natuurlijk prima doen vanuit zijn/haar mailsysteem en eigen telefoon. Maar echt centraal inzicht over de klant relatie is er dan niet.

Dat kan anders!
Alle contactpersonen worden maar één keer op één plaats vastgelegd, op de relatiekaart in het CRM/ERP systeem. Communicatie zoals mail, post, facturatie, contracten, NDA’s, opdrachtbevestigingen, etc. etc. verstuur je vanuit het CRM/ERP systeem en deze worden  automatisch gearchiveerd (dus inzichtelijk gemaakt) per relatie, per contactpersoon, per order/project etc. De telefoon- en mailgegevens worden automatisch aangemaakt en onderhouden in het adressenboek op de telefoon van de medewerker, hij/zij hoeft dat dus niet allemaal in zijn/haar telefoon in te voeren en/of zijn/haar mailsysteem. Dat bespaart heel veel arbeidstijd!

Zo weet iedereen wie wanneer en waarover contact heeft gehad met een klant. Wat er speelt en wat de afspraken zijn.

Past de inrichting van jullie CRM systeem nog bij de manier hoe er nu gewerkt wordt?

Meer weten

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van CRM en/of ERP binnen jullie organisatie? Laat het weten, wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken.

Contact