ICT Strategie

Om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren is er, op basis van de ondernemingsvisie, een strategisch plan / meerjarenplan ontwikkeld. In dit plan worden de doelstellingen / actieplannen beschreven en de manier hoe deze gerealiseerd kunnen worden. Om de voortgang te bewaken en eventuele bijstellingen door te voeren zijn mijlpalen / meetpunten van belang. Dit kan een gedetailleerd uitgewerkt plan zijn, of een samenvatting op een A4tje.

Strategie, visie, missie

 

Een bedrijfsstrategie is te omschrijven als;

……. “een plan gebasseerd op de Visie, Missie en Kernwaarden ” van een onderneming

 

De (toegevoegde)waarde van ICT oplossingen en mogelijkheden worden vaak niet (concreet) benoemd in het strategisch plan / meerjarenplan. Terwijl een ICT strategie middelen biedt voor mensen die door meer structuur hun persoonlijke doelstellingen kunnen realiseren, wat leidt tot positieve resultaten.

Wij brengen uw huidige bedrijfsprocessen en/of ICT Infra-structuur in beeld, inventariseren aanvullende eisen & wensen. Dat combineren wij met de doelstellingen / actieplannen, marktveranderingen en mogelijke innovaties. Op basis van de verzamelde informatie ontwikkelen wij het strategisch ICT plan waarmee wij een organisatie, conform de bedrijfsstrategie, naar het volgende niveau kunt brengen.

Desgewenst onderhouden wij het plan en managen wij de realisatie van de gemaakte actieplannen.

Inspiratie(s) voor onderdelen van het ICT strategieplan 

Natuurlijk kunnen we en zullen we voor uw organisatie een logisch gestructureerd strategisch ICT (groei)plan uitwerken,  met onderbouwing van de investeringen en de ROI momenten van de (deel) investeringen, de efficiëntie slagen die gemaakt worden, de verbeteringen in zowel interne als externe communicatie, het gebruik van “data” om de voortgang van doelstellingen meetbaar te volgen en te realiseren, etc. etc.  

Laat je eens inspireren door eerdere publicaties en artikelen van ROI4U op het gebied van:

 

Besparen met een ICT Strategie?

Hoeveel jouw organisatie kan besparen kunnen we niet uit onze mouw schudden. Dat is voor elke organisatie weer anders, andere aantallen andere processen andere / meerdere locaties etc. Daarom kunnen wij dat niet generiek beschrijven, maar kunnen we dat wel op basis van een persoonlijk gesprek.