anders werken levert vaak meer voordeel op dan je verwacht

Sommige dingen gaan "gewoon" automatisch

 

Vaak horen wij dat een CRM systeem veel tijd en aandacht vraagt om het bij te houden en te onderhouden. Eigenlijk kunnen wij dan vaak in al die gevallen zeggen, dan is je CRM / ERP systeem niet goed ingericht. Een CRM / ERP systeem wordt automatisch gevoed met data / informatie uit je bedrijfsprocessen. Eén van de aandachtspunten bij een CRM / ERP inrichting zijn rollen en rechten, wie mag / moet wat wel kunnen zien en wie / mag iets niet kunnen zien. Deze “beveiligingsstructuur” dient eenmalig ingericht te worden en dan kan de rest automatisch aangevuld, aangepast en onderhouden worden.

 

Enkele willekeurige voorbeelden van bedrijfsprocessen:

  • De orderadministratie voert een order in en verstuurt een orderbevestiging naar de klant. In het CRM systeem is het verstuurde document direct zichtbaar..
  • Een klant betaald te laat, het CRM systeem verstuurd automatisch een betalingsherinnering en legt dat vast in het CRM systeem. Als op basis van de herinnering na een x aantal dagen nog niet betaald is volgt een tweede herinnering en bijvoorbeeld een mailtje naar de sales en / of debiteurenbeheer om het gesprek aan te gaan waarom er niet betaald wordt.
  • Je hebt een bepaalde doelgroep, een nieuwe onderneming die binnen je doelgroep valt schrijft zich in bij de KVK, op basis van een koppeling tussen jouw CRM systeem en de KVK wordt de relatie automatisch als suspect aangemaakt in het CRM systeem.
  • Een nieuw project wordt opgestart, je collega’s gaan aan de slag en maken “uren”. Daarvoor dienen zij uren te schrijven. De gerealiseerde uren zijn direct zichtbaar in het CRM systeem eventueel afgezet tegen het aantal geprognotiseerde uren.

 

Zo kunnen wij nog 1000 en 1 voorbeelden geven hoe je je CRM systeem automatisch van informatie kunt laten voorzien.

 

Geïntegreerde CRM/ERP systemen nemen werk uit handen, geven meer inzicht en je hebt meer tijd voor andere zaken.