Controleren of Signaleren Uitgebreide rapportages of alleen signalen als het nodig is! Rapportages worden veel gebruikt om “snel” inzicht te hebben of om periodiek te controleren of “alles” goed verloopt. Worden (omzet)doelstellingen gerealiseerd? Zijn er budget overschrijdingen? Wordt de productie- levering-planning tijdig gerealiseerd? etc. Het maken en opstellen van een rapportage kan soms al tijdrovend […]
Zinvolle data creëren om data analyse te optimaliseren Met de facturatie module van een ERP systeem kun je bijvoorbeeld een tekstregel factureren welke de omzet door boekt naar een algemene omzetrekening in je financieel pakket. Dan heb je gefactureerd en kun je de “openstaande” posten beheren (debiteurenbeheer). Je kunt ook op artikelnummer factureren dan kun […]
Weet jij precies met welke rechtspersoon je zaken doet? De basics van CRM is misschien het onderhouden van de NAW gegevens en contactpersonen van uw relaties. Een willekeurige kaartenbak of rolodex voldoet dan toch prima? Inmiddels is dat toch wat complexer geworden, je hebt bedrijven met nevenvestigingen, met dochterondernemingen met zusterbedrijven en met samenwerkingspartners (Joint […]
Actie nemen als het nog kan!! Je kan een administratie voeren door facturen te boeken van wat je gedaan hebt en inkopen en kostenfacturen te boeken als je de factuur van de leverancier hebt ontvangen. Zo heb je voor de wet en fiscus al vlug een correcte boekhouding. 🔹Iets meer & iets minderMet ERP […]
Haal jij rapportage informatie uit het CRM / ERP systeem Middels kengetallen heb je snel inzicht in de status van je organisatie. Deze kun je op allerlei manieren uit de database(s) van je CRM / ERP systeem verzamelen, laten berekenen en “presenteren”. Waren we in het verleden al tevreden met een geprinte versie, zien we […]
Debiteurenbeheer kan ook geautomatiseerd worden Na de facturatie is het wachten op de betaling van de facturen. Daar wordt vaak veel tijd aan besteed, maar dat kan ook automatisch. Het kan dagelijks, wekelijks of elke termijn welke jij wil. Je dient er alleen voor te zorgen dat de bankgegevens verwerkt zijn in de financiële module […]
Geld verdienen/besparen met procesverandering Het terug verdienen van investeringen in ERP procesverbeteringen is vrijwel altijd klant specifiek en daardoor lastig begrijpbaar te maken voor als een proces bij jouw organisatie toch heel anders blijkt te zijn. We beschrijven deze procesverandering daarom redelijk algemeen. Wil je weten of er procesveranderingen binnen jullie organisatie tot (bijzondere) resultaten […]
Wat doet ICT Infrastructuur voor jou? Er zijn veel ERP oplossingen en elk ERP systeem en softwarepakket / applicatie heeft zogenaamde “Systeemeisen”, dat zijn “randvoorwaarden” waaraan Werkpleksystemen, Server- / Cloud-omgevingen en eventuele randapparatuur dienen te voldoen om de software / applicatie (goed) te kunnen laten werken. De verzameling van als deze apparatuur kun je de […]
Hybride werkplek inrichting en configuratie In een wereld waar hybride werken steeds gebruikelijker wordt, is het belangrijk dat de apparatuur zoals notebook, extra schermen printer communicatie faciliteiten en beveiliging aansluiten bij de bedachte werkwijze. Ook de CRM / ERP software dient de gewenste manier van werken te ondersteunen. Niet elk CRM / ERP systeem voorziet […]
Hoe vaak maak jij of je bedrijf een Back-up? Een back-up van je data, programmatuur en operating systeem zijn verschillende dingen. Data is vaak zeer dynamisch en vraagt dan om met een hogere frequentie een back-up te maken dan je programmatuur of operating systeem. Een dagelijkse data back-up is een aanrader voor iedere ICT omgeving, […]
Als samenwerken zo vanzelfsprekend is.. Veel bedrijven en organisaties zijn op zoek naar team-players als het om nieuwe medewerkers gaat, waarom zien we dat dan niet zo vaak bij de (ERP) software waar die medewerkers mee gaan werken / hun gegevens uit moeten halen. Als de vraag “Hoeveel medewerkers rijden in een leaseauto?” wordt gesteld, […]
Zo kun je veiliger inloggen! Om in te loggen op een lokaal bedrijfsnetwerk of je ERP omgeving is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, deze vorm van authenticatie is dan meteen de “beveiliging”. Nu we steeds meer vanaf andere locaties inloggen op het bedrijfsnetwerk / ERP omgeving, biedt deze manier van authenticatie niet meer voldoende “beveiliging”. […]
Balans Winst & Verlies, hoeveel inzicht heb je daarmee Veel ERP systemen voorzien in een financiële administratie, waarmee je de (actuele) Balans, Winst & Verlies positie kun opvragen. Vaak geeft dit overzicht een beperkt inzicht omdat tijdens de implementatie geen of te weinig tijd is besteed aan de inrichting van het grootboekschema en de lay-out […]
Waarom CRM ook voor kleinere ondernemingen interessant is Een CRM-systeem (Customer Relationship Management) biedt ook kleinere ondernemingen verschillende voordelen. Het belangrijkste voordeel is dat het de mogelijkheid biedt om alle interacties met de klant bij te houden en te organiseren. Door het centraliseren van klantgegevens kan elke medewerker van de organisatie toegang hebben tot de […]
Toekomstige cijfers in beeld! Ja dat kan! Meestal worden CRM & ERP systemen zo geïmplementeerd dat wordt geregistreerd wat gedaan is. Hierdoor wordt dit werk vaak als administratieve “rompslomp” gezien. Maar je kunt de implementatie ook aanpakken met als uitgangspunt dat je alle doelstellingen en te realiseren zaken als actie vastlegt, binnen je CRM / […]
Samenwerken doe je niet alleen! Een veel gehoorde klacht van Business Development Managers, ook wel sales genaamd is dat zij vinden te veel tijd aan “administratie” cq verslaglegging binnen een CRM systeem kwijt te zijn. Deze vaak terechte klacht komt door een verkeerde gedachte en inrichting van het CRM systeem. Een CRM systeem dient Business […]