Met bewuste pakketselectie krijg je een optimale aansluiting tussen bedrijfsprocessen
Als consultancy-organisatie hebben wij de kennis, kunde en ervaring om binnen een aantal stappen tot een (objectieve) keuze Keuze te komen als het om ERP Pakketselectie gaat. Dit kan betrekking hebben op een compleet ERP pakket / systeem, of over een onderdeel van een ERP pakket / systeem, zoals CRM, HRM, Projecten, etc. of rapportagetools en proces automatisering.
Onze werkwijze is verdeeld over een aantal fases, die leiden tot de juiste keuze. Gedurende het traject wordt gebruik gemaakt van een aantal “tools” waardoor objectief vergelijken mogelijk is.
Voorbereiding Fase 0 (lees meer)
- Aanstellen van een Projectgroep
- Definiëren doelstelling / focusgebied
- Planning
Inventarisatie Fase 1 (lees meer)
- In beeld brengen huidige werkwijze op basis van
- Branche/business logica
- (deel)processen met knelpunten en aanvullende eisen en wensen
- Informatiestroom & distributie
- Archivering & raadplegen archief
- Opstellen Pakket van eisen en wensen / RFI
- Longlist mogelijke kandidaat leveranciers opstellen
Markt benadering Fase 2 (lees meer)
- Pakket van eisen en wensen / RFI naar longlist
- Pakket van eisen en wensen / RFI beoordelen
- Shortlist kandidaat leveranciers opstellen (max. 5)
- Opstellen demoscript / businesscase
- Kandidaten uitnodigen voor demo / presentatie
- Evaluatie van demo / presentaties
- Rapport met conclusies & aanbevelingen
- Kandidaten uitnodigen voor demo / presentatie
De shortlist kandidaten worden uitgenodigd voor een demo van de businesscase, waar- bij leden van de projectgroep aanwezig zijn. Na afloop van de demo wordt deze door de projectleden geëvalueerd en gewaardeerd.
De ROI4U Business Consultant brengt een rapport uit met conclusies & aanbevelingen.
Keuze maken Fase 4
- Op basis van RFI score
- Op basis van “Knock-Out” en “Nice 2 Have” criteria
- Op basis van demo / presentatie (Proof of Concept)
Tijd om een (principe) keuze te maken, op basis van objectieve waardering van RFI antwoorden, aantal “Nice to Have” criteria. Natuurlijk worden wat subjectievere zaken als kostenindicatie, verwacht rendement en de waardering van de demo ook mee- genomen bij de keuze.
Meer weten?
Wilt u weten hoe ROI4U u kan ondersteunen bij pakketselectie en deze kan laten aansluiten bij uw ICT Strategie? Neem dan contact op voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. Of maak gebruik van onderstaande link.