Websites die werk uit handen nemen

Waar de ICT strategie zich richt op het gehele spectrum van ICT oplossingen om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren, beperkt de website content strategie zich voornamelijk tot de bijdrage die een website kan bieden voor het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen. Op basis van een aantal quotes / doelstellingen zoals deze in willekeurige businessplannen zouden kunnen staan, willen wij iedereen inspireren om eens na te denken over de mogelijkheden van website content in combinatie met een CRM of ERP systeem.

Strategie, visie, missie

“Als bedrijf willen wij binnen 5 jaar klanten bedienen in 12 landen”

1

  • Is uw website geschikt om met meerdere talen te werken?
  • Hoe gaat u de content in meerdere talen ontwerpen en onthouden?
  • Wat weet u van het internet gebruik in de landen die u wilt veroveren?
  • Zijn de domeinnaam extensies voor de betreffende landen nog beschikbaar?

Spreek de taal van uw website bezoeker

Mooie ambitie, dat vraagt om een goede voorbereiding. Uw domeinnaam met een extensie (.nl, .be, .de, .it, .fr, etc.) kan wel eens bezet zijn, soms in gebruik door een bedrijf/organisatie of soms geclaimd zijn door handelaren in domeinnamen. Internationaal gezien zou je ook voor één domeinextensie kunnen gaan, meestal .com .eu of afhankelijk van uw type organisatie .org of .net. Als dat niet lukt kunnen oplossingen gevonden worden in een andere schrijfwijze van uw domeinnaam of domeinnamen baseren op uw producten.


Meerdere talen via vertaalmodules behoren tot de mogelijkheden, maar de vertaling is zeker niet altijd optimaal daardoor kan uw boodschap, ondanks de goede bedoelingen, weleens heel verkeerd overkomen. Alleen een Engelstalige site voor alle landen is een mogelijkheid, maar wordt niet altijd gewaardeerd of goed begrepen.


In Nederland zijn wij verwend met snelle internetverbindingen, dat is niet in elk land het geval. Ook zijn er landen waar, rond de grote steden, wel (snel) internet aanwezig is, maar in de “buiten” gebieden helemaal niet. Hier is weer speciale aandacht voor media omvang nodig.

“Als bedrijf willen wij onze klanten 24/7 ondersteunen”

2

  • Biedt uw website antwoorden op vragen die klanten willen stellen?
  • Kunnen klanten vragen stellen via uw website?
  • Geeft uw website toegang tot een klantenportaal?

24/7 Klantenservice

Publicatie van de meest gestelde vragen en de daarbij behorende antwoorden / overzicht van te nemen acties kan het telefoonverkeer beperken. Maar ook als het kantoor gesloten is, kunnen klanten antwoord vinden op hun vragen. Zit het antwoord dat de klant zoekt er niet bij, middels een “Stel uw vraag en wij komen er morgen op terug” contactformulier kan de vraag de eerstvolgende werkdag behandeld worden op een tijdstip dat past in de werkdruk.

Een geïntegreerde klantspecifieke portaal functie, biedt mogelijkheden om actuele ERP informatie over de status van lopende orders, de orderhistorie, facturen, openstaande posten en bijvoorbeeld krediet- ruimte te delen. Dat alles op de tijdstippen die de klant het beste uitkomen.

“Om onze doelstellingen te realiseren verwachten wij X nieuwe vacatures in te moeten vullen”

3

  • Beschik uw website over de mogelijkheid vacatures te plaatsen?
  • Is de website content wervend genoeg om kandidaten te inspireren?
  • Wordt de gehanteerde sollicitatieprocedure op de website uitgelegd?
  • Geeft uw website toegang tot een medewerkersportaal?

24/7 HR Management voor uw (nieuwe) medewerkers

Bent u op zoek naar nieuwe medewerkers? Waarom geen vacature-overzicht op uw eigen website? De betere kandidaten verdiepen zich vaak in uw bedrijf via de website van hun potentiële nieuwe werkgever. Laat zien hoe leuk het is om bij uw bedrijf te werken en het team te komen versterken.

In het vacaturegedeelte kunt u uw teksten richten op de (nieuwe) medewerkers, met duidelijke functie-omschrijvingen kunnen kandidaten herkennen of ze een functie wel/of niet aantrekkelijk vinden. Solliciteren kan via een “sollicitatie” contact formulier.

Als medewerkers bij u in dienst treden en uw huidige medewerkers kunt u hen via een medewerkersportal inzicht geven in actuele ERP- informatie zoals loonstroken, declaraties, arbeidscontracten, verstrekte voorzieningen, todo’s, etc. delen en wordt thuiswerken hetzelfde als op kantoor werken.

Social Media integreren?

4

  • Zet uw website blog, de posts automatisch door naar uw favoriete social media?
  • Worden uw social media posts automatisch weergegeven op uw website?
  • Leiden uw social media posts de lezer naar uw website?

Uniform communiceren met social media

Steeds vaker maken bedrijven en instellingen gebruik van social media voor publicaties, nieuws, promotie, etc. Om tegenstrijdigheden in uw publicaties te voorkomen kunnen websites blogs / posts automatisch doorgezet worden naar één of meerdere social media posts (facebook, instagram, linkedin, twitter, etc.) maar dan met goedkeuring / redactievoering conform publicatieregels van uw bedrijf / organisatie.

 

Het kan ook andersom eerst op social media en dan na controle / redactievoering conform de publicatieregels van uw bedrijf / organisatie publiceren op uw website. Maar dan staan er wel publicaties op het internet die zeer waarschijnlijk niet overeenkomen met uw publicatie- regels.

Hoe meer bezoekers er op uw website terecht komen, des te hoger de website in de zoekresultaten van zoekmachines terecht gaat komen. Het is belangrijk dat social media publicaties de lezers naar uw website leiden.

Een website die werk uit handen meemt

Willen jullie dynamische content uit een CRM of ERP systeem of juist informatie die automatisch via de website in een CRM / ERP systeem wordt opgeslagen of processen opstart neemt. Dan neemt de website werk uit handen. Wij leggen uit hoe dat kan, dat kost niets en kan je een groot financieel voordeel bieden. Bel, mail of maak gebruik van onderstaande link.