Met een juist ingericht CRM systeem kun je juridische conflicten voorkomen.

Weet jij precies met welke rechtspersoon je zaken doet?

De basics van CRM is misschien het onderhouden van de NAW gegevens en contactpersonen van uw relaties. Een willekeurige kaartenbak of rolodex voldoet dan toch prima?

Inmiddels is dat toch wat complexer geworden, je hebt bedrijven met nevenvestigingen, met dochterondernemingen met zusterbedrijven en met samenwerkingspartners (Joint Ventures).

 

Is dat dan belangrijk?

Juridisch gezien wel, moederbedrijven, dochterbedrijven en zusterbedrijven hebben allemaal een eigen KVK nummer en zijn daardoor verschillende rechtspersonen. Wat bij conflicten tot verschillende juridische standpunten kan leiden. Dat heb je met bedrijven met nevenvestigingen eigenlijk niet, dat is dan een alleen maar een ander afleveradres.

Met Joint Ventures ben je eigenlijk een partij die zaken doet met één van de samenwerkende partners, de vraag die je CRM systeem zou moeten kunnen beantwoorden is dan met welke van die samenwerkende partners doe je zaken.

Misschien doe je wel zaken met een rechtspersoon die niet akkoord is gegaan met jouw leveringsvoorwaarden!

Weet jij of jouw klanten moeder-, zuster- of dochterbedrijven hebben?

Wil jij de mogelijkheden van geïntegreerde CRM/ERP eens bespreken met een expert, neem dan een contact met ons op.

 

Meer weten

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van CRM en/of ERP binnen jullie organisatie? Laat het weten, wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken.

Contact