Je agenda slimmer gebruiken met CRM

Je agenda slimmer gebruiken

Vaak zien wij dat agenda’s van medewerkers worden bijgehouden in Microsoft Outlook, niets mis mee als je dat beoordeeld vanuit een agenda functie. Bekijk je dit vanuit een CRM oogpunt, dan kan dat heel veel beter. Door een afspraak niet in Outlook aan te maken maar in je CRM systeem, worden er een aantal zaken met dezelfde of zelfs minder moeite gerealiseerd.

 

  • Het CRM systeem zet de afspraak in je Outlook agenda
  • Het CRM systeem stuurt (optioneel) automatisch een afspraakbevestiging
  • Op de relatiekaart krijg je inzicht welke medewerkers op welke datum met een klant contact hebben gehad
  • Op basis van de afspraakduur (tijd) wordt inzichtelijk hoeveel tijd een klant aandacht heeft gehad
  • Werk je met projecten/projectnummers dan is deze tijd ook op het project geboekt. Dit kan optioneel meteen een factuurregel zijn wanneer de afspraak dienstverlening betreft
  • Ook intern overleg kan aan de klant gekoppeld zijn / worden
  • Er ontstaat inzicht hoeveel tijd een medewerker aan klanten of bepaalde activiteiten besteed
  • etc.

 

Al deze zaken en er zijn nog veel meer mogelijkheden zijn geregeld in dezelfde tijd dan wanneer je een afspraak via Outlook in je agenda plaatst, echter nu heb je veel meer waardevolle data die je in allerlei rapportages kunt gebruiken om efficiënter te kunnen gaan werken en kosten te besparen.

Geïntegreerde CRM/ERP systemen nemen werk uit handen, geven meer inzicht en je hebt meer tijd voor andere zaken.

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van CRM en/of ERP binnen jullie organisatie? Laat het weten, wij komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken.